Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-11, 17:16   #15
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dere på lavkabo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Himmelsk lapskaus er rett og slett diverse frukter i små biter, og så presser jeg saft fra 3-4 appelsiner som saus til det hele.
Jeg bruker vanligvis 1 hel ananas, 2 små mango, 2 bananer, 2 kiwi, 1 eple, 1 pære og kanskje noen få blå druer eller 1 granateple.
Før noen får sjokk av fruktmengden og karbene;
jeg spiser 1 liten porsjon av dette sammen med fløte og et dryss med hakka nøtter (eller muslien min) som dessert, og blodsukkeret mitt øker vanligvis med ca 0,5-0,7.
Spiser jeg dette uten fløte og nøtter, øker blodsukkeret mer.
Dette er favorittdesserten til gjengen min, så jeg lager det jevnlig, og er fornøyd med en liten porsjon, og så kan de andre kose seg med mye mer.

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren, her.

Er det ikke veldig mye karber i dette med tanke på fruktsukker osv?

Jo det er det, det var nettopp derfor jeg skrev dere ikke må få sjokk, men hos meg går dette helt greitt, for blodsikkeret øker ikke for mye for meg.