Sv: Kjøttmat!
Opprinnelig lagt inn av Klara, her.
Jeg synes det er litt problematisk fremdeles å spise så mye kjøtt, ift forurensning og ressursbruk, i tillegg til tanker om dyrehold og "rett til å drepe". Hadde vi holdt dyr selv, og jaktet, så hadde det vært enklere å forsvare ovenfor meg selv. Det er en stadig pågående indre debatt 
Jeg løser dette ved å spise mer vilt, jeg. Siden jeg tror at f.eks elgjakt er med på å holde bestanden ved like sånn at de individene som blir igjen har det bedre enn de ville fått det ved en "overbeelging". Reinskav er også fint, av samme grunn. De har gått ute hele livet og hatt det fett på vidda.
Og det skal sies at norske bønder er flinke med dyra sine - likevel hjelper ikke det hvis du som meg tenker på det som en kjøttdyrking hvor de fødes kun for å bli mat. Det er egentlig bare ekkelt å tenke på, ihvertfall i hodet mitt.
Da blir det eventuelt heller å kjøpe kjøttdeig, hvis det er så at det lages av gamle melkekyr. Hvis gårdsbrukene bare hadde sluttet å ta kalvene vekk fra mødrene sine rett etter fødsel også, så hadde dette nesten vært optimalt.