Underlige verden
Fikk beskjed av legen om at jeg ville utvikle diabetes 2 om jeg ikke la om kostholdet og begrenset inntaket av karbohydrater. Det var 8. Juli i år. Depper gjennom helgen og begynte på mandagen. Kuttet alt brød, kornprodukter, pasta, ris og potet. Økte på med grønnsaker, kastet ut alle lett produkter tømte ut colaflaskene og juicekartonger. Kjøpte inn lavkarbo-øl og rødvin, kvittet meg med chips og spedde på med peanøtter.
Kom meg ut av sofaen og gikk på tur. Oppoverbakke. Nå er det snart gått 3 måneder. Jeg er ned 18kg. Blodprøver er supre. Klærne passer og blodtrykket har sunket.
Jeg spiser godt - savner lite. Kjøper lavkarbobrød og spiser en skive eller to til frokost. Fortsett går vekta ned og formen er stadig bedre. Magen var ikke venner med meg de første seks ukene, men nå er den min beste venn. Har en masse energi og forstår ikke egentlig når dette skal begynne å bli vanskelig. Skal ned fem eller seks kg til, tror jeg - men det går forhåpentligvis uten at jeg må begynne på diett!
Jeg driver ikke å eksperimenterer med kakeoppskrifter, pizzabunner og slike ting. Jeg savner ikke junkfood noe særlig. Joda, jeg kan sikkert drømme om burgere, pasta eller noe slikt, men jeg blir like fornøyd og mett av lammekoteletter, ovnsbakt laks eller noe i den duren.
For et eventyr dette har vært sålangt!

|