I år har vi droppet skolefrukten. Grunnen? Vi har hatt skolefrukt hvert år for 3. klassingen. Resultatet har vært at hele epler, bananer, overmodne pærer og kiwi har blitt med i sekken hjem igjen Delvis knust såklart... Årsaken til det er at gutten påstår han ikke liker, eller var mett, eller ikke hadde lyst på... kan ikke argumentere med det heller. Nå i år fant jeg ut at jeg ville prøve å styre en del selv. Vi har ikke kjøpt skolefrukt, men han får med seg frukt hver eneste dag allikevel. Jeg skjærer opp fx et halvt eple og en halv pære, eller en halv banan og putter i et eget rom i matboksen som han har med seg sammn med 2 vanlige brødskiver eller vanligvis et par lavkarboskiver med smør og servelatpølse, leverpostei eller han får med seg egg rett og slett i form av omelett fx. Jeg har fått en gutt som spiser opp all maten inkuldert frukten. Så får jeg mail da, som gammel kunde på skolefrukt.no... om hvorfor jeg ikke har bestillt nytt abonement. 3 av 6 spørsmål var direkte spørsmål om hva jeg mente om lavkarbodiett Jeg skulle krysse av på en skala om jeg mente at: "Det er mye karbohydrater i frukt" "En bør ikke spise for mye frukt" I tillegg svare på disse spørsmålene: Hvor positiv eller negativ synes du en lavkarbo diett er? Svar på en skala der 6 er svært positiv og 1 er svært negativ. Har du selv prøvd lavkarbo diett? Hvor lenge siden er det du hadde din siste lavkarbodiett? Det er absolutt IKKE lavkarbo som er årsaken til at jeg ikke har abbonert på skolefrukt i år, heller motsatt faktisk. Håper jeg fikk det tydelig frem i svarene. Skal de prøve å "ta oss" der også nå?