Sv: Lavkarbo er uhøflig og usunt
Gah, variert og balansert my ass. Jeg er så lei av de argumentene. Så lenge man får i seg de vitaminer og mineraler som trengs så er det ingenting som tilsier at man må spise variert. Man kan klare seg med fem matvarer og få i seg alt man trenger. F.eks. brisling, lammelever, valnøtter, egg og grønnkål. Matglede er en ting, men nødvendighet er noe helt annet. Man må ikke spise variert for å være sunn.
Og balansert? Litt av alt blir plutselig balansert? Litt fett, litt protein, litt karbohydrat, litt alkohol, litt nikotin, litt kokain, litt fluesopp, litt diesel +++. Viktig å få i seg litt av alt, vet du. Satt veldig på spissen... Jeg vil nå heller si at balansert er den maten som faktisk er bra for oss, jeg.
Nei, alle trenger ikke å spise lavkarbo, men påstandene om at vi må ha karbohydrater reagerer jeg på. Man får fint i seg vitaminer og mineraler med et minimum av karbohydrater. Mange har ubehag i en overgangsperiode, men de aller fleste kan spise tilnærmet null gram karbohydrater.
Kjenner jeg er litt irritert etter å ha lest litt for mange teite artikler i kveld...
Sist redigert av Supera : 04-10-11 kl 00:24.
|