Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-11, 09:11   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke frukter kan jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Emblaa, her.

Kvier meg litt for å spise bær som jeg ikke har plukka selv, for det er jo hagedyrka bær som nok sikkert er sprøyta en del. Svindyrt er det også om det må kjøpes. Må nok muligens revurdere denne holdningen, ser jeg.

I mange tilfeller gjelder det frukt, også. Mye hurtigdyrket, og blottet for vitaminer. Sats i så tilfelle på kortreist frukt. Om du f.eks vil ha i deg c-vitaminer er paprika tre ganger så fullt av det enn en gjengs appelsin.
Om du skal spise frukt eller ikke, avhenger av hvordan du spiser ellers, men frukt har ofte mye sukker i seg, og inntaket bør ikke overdrives. Frukt bør heller ikke spises alene, men gjerne etter et større måltid, eller sammen med nøtter, f.eks. Dette sier jeg på bakgrunn av at det står "Lindberg" i filosofiboksen din. Det står mer om dette i bøkene hans.

Ellers er både tomat og avocado frukter, og veldig sunne sådan!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat