Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-05, 23:23   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Er nå i min trettende uke på Atkins, og føler at det går veldig bra å holde seg til lavkarbo-mat, men det blir liksom litt kjipt å aldri mer kunne spise ting jeg spiste "ofte" før. Nå tenker jeg på brødmat, pasta, ris, og poteter f.eks. Jeg har hørt at enkelt på Atkins har en dag i uken hvor de koser seg skikkelig, og spiser hva de vil, f.eks taco (med lefser, skjell, o.l.), chips og brus. Hva mener dere om dette? Vil det da ikke ta flere dager før man kommer i ketose igjen (jeg holder fortsatt Atkins Induksjon)?

Eat er jo Atkins så du kan jo skjeie ut en gang i uken hvis du vil, men jeg tror det er lurt å holde seg til Atkins istedet når du først går på det. Jeg vil ikke anbefale en usunn utskjeing. Dette er bare for de som ikke klarer vanlig Atkins og må ha noe søtt, derfor dette utskjeielsesmåltidet for å ha en viss kontroll likevel. Hvis du skal følge utskjeielsesmåltidet så må du bare spise ett måltid, helst på kvelden som siste måltid noen timer før sengetid. Hvis du skal gjøre det riktig så må du holde styr på fett/proteiner/karbohydrater. Du kan spise max 20 g protein og max 20 g fett og noen 100 g karbo. Altså hvis du skal spise sjokolade så bør du ikke spise mer enn 100 g, chips litt mindre igjen. Men pasta osv kan du spise mer av. Også f.eks. brød med syltetøy. Brus inneholder jo lite av både fett og protein, men det er vel lurt å begrense seg uansett.

Jeg vet ihvertfall at det ikke er lurt å spise usunt en hel dag! Da ødelegger du mye! Og hvis du først skjeier ut så kan det kanskje være vanskelig å gå tilbake til Atkins igjen. Vær OBS! Dette kan vel skje også om du prøver å skjeie ut bare til ett måltid som nevnt før. Da kan du jo få smaken på det gode igjen når du har gjennomført nesten en hel uke kun med sunn mat. Dette med utskjeing en dag i uka er vel mest for dem som er ferdigslanket og vil spise litt usunt en dag i uka og holder seg sunn resten av uka.

Jeg har prøvd dette med en utskjeing i uka før men for meg går det ikke. Jeg får bare kick og vil ha mer, mer. Men nå er jeg vel ikke så normal heller da... Du har kanskje ikke dette problemet?

Men hvis du ikke er gal etter søtt og karbo så kan du jo regulere dette litt selv. Bare husk å følge med vekta hver uke så du ikke går opp igjen. Men dette klarer du. Jeg er imponert over at du har gått ned så mye på så kort tid. Stå på videre!

Hva med nøtter? Det er jo sunt og godt.