Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-11, 20:18   #1
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Hva er ekstrem lavkarbo?

I lys av alle diskusjonene som pågår undrer jeg meg på dette? Er såpass fersk i gamet at jeg blir litt usikker. Med tanke på at mange, bla Fedon anbefaler at en bør ikke gå på ekstrem lavkarbo uten tilsyn av lege. Jeg har forresten stor respekt for Fedon, syns han er en skikkelig gluping som har gjort veldig mye bra for Norges kostholdsvaner.

Leste også noe om at mange opplever vitaminmangel når de går på lavkarbo. Jeg mister hår som bare det (siden mai) og neglene mine (som var supersterke før) fliser seg opp. Virker som om jeg mangler vitamin B sånn i første øyekast. Men skjønner ikke helt at jeg skulle ha fått i meg så mye mer vitamin B før. Stivelse i forskjellige former er jo ikke akkurat proppfull av vitaminer....? Spiser mye mer grønnsaker enn før, så jeg syns det er litt rart.

Dette er en typisk ¨matdag¨ for meg og mannen, vil dere kalle dette ekstrem lavkarbo?

Frokost: Rester fra middagen dagen før. Feks kyllingfilèt i saus laget av cremefraiche.
Lunsj: 3 av Nannahs knekkebrød med smør og ost. Eller egg og majones (nam)
Middag: Kjøttdeiggryte med ,chili, paprika, kål,hvitløk, skåldede tomater. Serveres med rømme og en god salat.
Kvelds: Et par knekkebrød, ev noen osteknekkiser, kanskje en atkinsbar ikke noe store greier.

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat