Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-11, 20:40   #46
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Gode kommentarer fra Nerthus, selv om jeg ikke helt forstår aggresjonen mot Lindberg. Når jeg synes de ekstreme lavkarbodiettene blir ekstreme, så er det pga min egen erfaring med å prøve å holde meg under 15 g kh. Det ble simpelthen umulig med mine grønnsaksvaner, og jeg gidder ikke telle grønnsaker resten av livet, altså. Når man kniper inn på isberg'en er det et dårlig tegn, spør du meg.

Kniper inn på isbergsalat fordi du skal holde deg under 15g kh? Hva brukte du karbohydratene dine på da? En porsjon salatblader veier lite og salat inneholder veldig lite karbohydrater per 100g også. 100g isbergsalat inneholder ca 1,5g karbohydrater. 100g salatblader er mye salat...

Jeg teller ingenting. Jeg spiser meg bare passelig mett på lovlige matvarer og spiser lite av halvlovlige matvarer. Jeg spiser gjerne toppene av en hel brokkoli til middagen for eksempel. Når jeg har regnet ut hvor mange karbohydrater jeg ligger på, så ligger jeg ofte på 10-20g per dag. Av og til mer og av og til mindre. Sånn blir det bare. Av og til har jeg lyst på kotelett med kryddersmør på og av og til har jeg lyst på tyrkisk yoghurt (blandet med fløte) og hjemmelaget müsli av nøtter og frø. På de dagene der jeg spiser mest karbohydrater (men ikke skeier ut) så spiser jeg kanskje 50g karbohydrater. Ganske stort hopp fra 10-20g, men fortsatt LCHF.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat