Sv: August-startere 2011
Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.
Hvis du er flink med å fylle opp de fleste karbisene dine fra grønnsaker og mosjonerer(helst trener) flere ganger i uken så vil du ha veldig lavt kolestrol 
Får de fleste karbene fra grønnsaker, men er dessverre ikke så aktiv i disse dager grunnet masse å gjøre på jobben, dvs lange arbeidsdager. (Jada, sikkert en dårlig unnskyldning....) Har lest mange artikler om kolestrol og lavkarbo rundt på det store internettet - og blir veldig forvirret. Noen sier man får lavere kolestrol på lavkarbo, mens andre sier det stikk motsatte. Men det jeg har forstått er at om man ikke er særlig overvektig og starter opp på streng lavkarbo (eks. LCHF) så vil de fleste få forhøyet kolestrol, mens om man har mange kilo som skal av, så vil kolestrolet senkes ved LCHF. Jeg er ikke særlig overvektig, men ønsket å få av noen (7 kilo) for å føle meg bedre. Regner derfor med at jeg har havnet i den første gruppen. Jeg vil derfor begynne å gjøre noen justeringer på kostholdet fremover. Dvs. at jeg øker litt karbo, og minsker på fett. I håp om å få normalisert kolestrolet. Har gått ut av ketose, men håper vekten går nedover allikevel. Veiet meg i dag, og da var vekten på 64 kg blank! Jippi! 
Stille her inne for tiden - hvordan går det med dere andre flinkiser? 

|