ME og Circadin (melatonin)
Nå er vi jo noen med ME her inne, så jeg lurte litt på om noen har erfaringer med Circadin som hjelp til å få sove. Jeg fikk dette første gang for et år siden, men syntes ikke det hadde så stor effekt, og det var dyrt, så jeg kuttet ut. Men nå tenkte jeg jeg skulle prøve igjen, med tanke på mørketid og klokka som stilles tilbake om en knapp måned og døgnrytmeproblemene jeg vanligvis får da ville jeg være føre var.
Men hujedameg så dårlig jeg har sovet i natt . Sov urolig, svettet, våknet flere ganger og måtte tisse, fikk ikke sove igjen på tre timer (da tok jeg enda en Circadin), drømte ekkelt. Og jeg føler meg helt elendig i dag, svak i kroppen, verkende muskler, hodepine. Dette er jo typisk ME egentlig, men ettersom jeg har sovet og følt meg bedre av disse tingene i det siste pga andre tiltak, så var forskjellen stor og dramatisk.
Noen med lignende erfaringer? Jeg kan jo ikke være sikker på at dette er Circadinens feil, så derfor spør jeg. Jeg vet ikke helt om jeg tør å prøve en natt til ...
|