Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-11, 21:23   #60
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg tenker på at balansen mellom fettsyrene er viktig OG at oksidasjonsfaren er viktig. Så er spørsmålet hva som gjør mest skade i våre kropper - oksidasjon eller en overvekt av omega6. Det vil være avgjørende på hvordan man angriper problemet...

- bare redusere omega6?
- bare øke omega3?
- en kombinasjon? Og i så fall - hvor mye omega3 skal man tilsette?

Denise Minger hadde en tankevekkende post om dette.
http://rawfoodsos.com/2011/04/29/wil...ostate-cancer/
Se bort fra overskriften - den er designet til å gjøre 50% av leserne uinteressert lenge før enden hvor det interessante for begge kjønn står ...

Jeg tenker holde seg mest mulig borte fra å spise alle Omegaene i og med at kroppen vår er fullt ut i stand til å produsere dem selv...de er altså ikke essensielle fettsyrer, noe de fleste av en eller annen grunn tror .......

Om en inntar "for mye" av disse fettsyrene bør en i alle fall tilsette antioksidanter til kosten sin...... Naturligvis må en passe på at Omega6 ikke blir for dominerende i forhold til Omega3.....

Skulle så inderlig gjerne sett at myndigheter rundt om ville få fingern ut og komme igang med skikkelige studier på dette.

Inntil videre holder jeg meg strikt til mettet fett.....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat