Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-11, 23:26   #83
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Om det har vært så godt kjent at Fruktose ikke er heldig for oss, hvorfor får da helsekost, Fedon Lindberg og "sportsdrikke"produsentene lov til å selge det ?

Nå er det faktisk ikke slik at vi må innta Omega3 og Omega6 fra flaske, eller piller....slik jeg oppfatter at dere tenker dere det, eller at vi må spise ekstra av mat vi vet inneholder mye Omega3 og Omega 6, spesielt Omega3.....
Kroppen vår kan utmerket godt lage de langkjedete fettsyrene selv ved inntak av riktig mat. Som dere selv sier, det skal godt gjøres å unngå dem da de er bestandeler i det meste av den animalske føden vi får i oss, også i vår egen kropp.......
Men vi har altså i årevis gått rundt og trodd at vi MÅ ha tilskudd av slike fettsyrer for å være sunne. Det er det jeg vil frem til.... Jeg vil si at vi har blitt ganske grundig tatt ved nesen i mange år....... Jeg venter bare på at vi skal få oppdaterte kunnskaper her på berget også slik at fettsyredogmet også forsvinner.....

Du finner nok flere ting på helsekosten som har vist seg å ikke være så bra likevel, antioksidanttilskudd f.eks.

Vi trenger ikke å få disse fettsyrene gjennom tilskudd, det er helt riktig. Men vi MÅ få de gjennom kostholdet, derav er de essensielle. Med dagens kosthold får vi i oss for mye omega-6 i forhold til omega-3, og dette er grunnen til at omega-3-tilskudd er så effektivt, da det bidrar til å rette opp balansen.

Du hevdet i en tidligere kommentar at disse fettsyrene ikke var essensielle, og at vi kunne lage de selv. Det er grunnleggende feil på alle måter...

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat