Nå er det snart jul folkens! Å, jeg gleder meg sånn til jul i år! Poden er liksom akkurat så gammel at han virkelig forstår alt sammen! I den forbindelse tenker jeg også på julekalender. Hvilke alternativer har vi? Jeg fant denne listen på et forum jeg var på som jeg synes var så utrolig bra. Å lage en opplevelseskalender til barnet, med bilde/tekst om hva som skal foregå den dagen. 1. lage ønskeliste til jul 2. handle julegave til lillesøster 3. male julekort 4. Lage julenøtter 5. Male på syltetøyglass 6. Fylle syltetøyglass med peppernøtter (lage gave til besteforeldre) 7. Tur til badeland 8. Lage boller og kakao 9. Lage/kjøpe gave til pappa sammen med mamma 10. Lage/kjøpe gave til mamma sammen med pappa 11. Bake pepperkaker 12. Lage marsipankuler/figurer 13. Lage lussekatter 14.Aketur med grilling av pølser (hvis snø) alt: tur til hoppeloppeland 15. Male kjøleskapmagneter som skal være gave til tanter og onkler 16. Bestemme middagen og være med å lage den 17. Ta med litt kaker og masipan og besøke oldemor 18. Lage enkel juletrepynt. 19. Pakke inn julegaver, sette på kort 20. Reise i butikken å kjøpe nye penklær (det trengs) 21. Kjøpe juletre. Når de blir større blir det hugging av tre 22. Sette frem julepynten 23. Pynte juletreet og henge opp julestømpe 24. Hente julestrømpe og se disney på tv ---- Vi lurer litt på å kjøpe en stor lego-bygge-ting, og dele opp i omtrent antall dager frem til vi skal reise til bergen (og bygge litt mer hver dag), og så deretter fylle med hjemmelaget sukkerfri julemarsipan og konfekt. ...også tenkte jeg at jeg kan jo fylle på med litt tips her fra denne listen også. Kansje kjøpe pepperkakesett til ene dagen og prøve å bake glutenfrie pepperkaker. Åh, som jeg gleder meg til å glede poden!