Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-05, 10:12   #1
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 55
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Beas slankedagbok

Hei igjen!
Etter at jeg presenterte meg selv i går, fikk jeg tips om å starte en dagbok. Jeg limer inn presentasjonen min først jeg, så bygger jeg videre på den. Her kommer`n!

Jeg tenkte at tiden er inne for å presentere meg selv. Har vært inne å lest litt, men ikke skrevet noe selv før nå. For en flott gjeng dere er her inne!!
Men altså......
Jeg er ei jente på noenogtredve år. Bor i midt-norge, har mann, 3 barn, hund og katt. Jeg har alltid vært forholdsvis slank (str 38), selv om jeg la på meg over 30 kilo under hvert av de 2 første svangerskapene. Kiloene forsvant litt etter litt, uten at jeg måtte streve så veldig. Måtte spise mindre godteri midt i uka og sånne ting. Men etter barn nr 3 har jeg lagt på meg MYE! Jeg gikk ned i vekt under svangerskapet, men noe skjedde etterpå. Selv om jeg har vært forsiktig med hva jeg har spist, alltid takket nei til kaker o.l og sjeldent spist godteri, har kiloene kommet sigende. I løpet av 3 år har jeg lagt på meg over 30 kg. Det store sjokket kom i sommer da jeg veide meg for første gang på år og dag. 100 kg lyste det mot meg!! Da brukte jeg noen dager på å summe meg, ja!
Ingen skjønner hvorfor jeg har lagt på meg heller. Det er nemlig mye mat jeg ikke tåler, så jeg er kjent for å være sunn og småspist. Men via omveier fikk jeg høre om Ketolysekuren. Jeg heiv meg over boka og ble kjempemotivert! Jeg visste fra før at jeg ikke tåler sukker særlig bra. Ikke pasta og brød heller. Så dette måtte være noe for meg.
Den første måneden gikk jeg ned 8 kilo. Og jeg var kjempefornøyd! Men så kom sommerferien, og jeg bestemte meg for å la kur være kur, og så begynne igjen etter ferien. Utrolig nok gikk jeg likevel ned 2 kg! Men når jeg startet kuren igjen sa det stopp. Nå har jeg fulgt kuren siden midt i august, og står fremdeles på stedet hvil. Kommer ikke under 90 tallet liksom. I det siste har jeg faktisk hatt følelsen av å legge på meg, uten at jeg ser det på vekta heldigvis. Jeg spiser det samme som jeg gjorde den første måneden, men noe gjør jeg feil tydeligvis. Må vel legge til at jeg har vært i ketose siden i august. Jaja.....jeg har ikke gitt opp enda! Men det hjelper ikke akkurat på motivasjonen å gå på vekta lenger. De 10 kiloene som er borte har ingen lagt merke til, så jeg har litt å ta av enda altså Huff! Dette ble langt! Ehhhhemmm..... Nå vet dere hvem jeg er i allefall. Kanskje noen av dere har gode råd til meg?

Ja, det var presentasjonen min. Som dere kan se er jeg prateglad, så det blir fort litt langt *rødme*.

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat