Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-11, 17:12   #102
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tror ikke vi har samme oppfatning av essensiell jeg... at noe mat er uunngåelig og innta, er ikke det samme som at mye av denne maten MÅ vi innta, fordi den inneholder essensielle stoffer som kroppen er avhengig av OG som den ikke kan produsere selv. Dette IKKE i sammenheng med kosttilskudd som jeg ser du nå sier.
Dermed MÅ man spise protein som inneholder de essensielle aminosyrene og man MÅ spise de fettsyrene som er essensielle, ellers blir man syk og dør... litt sånn som luft og vann...
Jeg føler slett ikke som du at det at det finnes essensielle stoffer i en del mat gjør at jeg "dtetaljstyres av myndighetene"... jeg spiser disse fordi jeg VET at de er nødvendige for en god helse og for å unngå og bli alvorlig syk

Det vi VET i dag var ikke det vi visste i går, heller ikke det vi kommer til å VITE i morgen.... Når vi sitter der med chippen planta i kroppen har vi intet annet valg enn å gjøre som de sier....

Jeg liker godt og bli provosert til å tenke nytt, men provokasjon uten særlig basis i virkeligheten er bare bortkastet tid både for meg og for deg.

Virkeligheten er det enhver oppfatter...din er ulik min.........

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat