Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...
Opprinnelig lagt inn av Aline, her.
Det er nok mye som blir oppfattet feil, og også noe få ugne svar fra tid til annen. Dessverre.
Enkel regel: Hvis du er lei av å svare på samme spm om og om og om igjen... La være å svare Hvis du blir så irritert at du blir fristet til å slenge ut et irritert svar, la være å svare...
Lett!
Men man kan ikke ta seg nær av at man blir rådet til å søke etter svar, eller lese en bok. Sålenge det er skrevet på en vanlig normalt høflig måte. Hjelp til selvhjelp er en fin ting! 
Støttes!
Synes lavkarbo forumet er annerledes enn de fleste andre fora jeg er på. Det å legge om hele kostholdet til lavkarbo krever en innsats fra den som skal legge om, og i det innebærer det å lese seg opp på temaet. Det er greit å ha basic inne før man spør synes jeg. Nybegynnertrådene i forumet er geniale - og jeg har lest gjennom fryktelig mange gamle tråder og det har iallefall hjulpet meg.
Synes også det er riktig å henvise til bøker - f.eks. hvis noen har kostholdsfilosofi Atkins, Ketolyse, Hexeberg eller Skaldemann som eksempler. I og med at man har valgt en filosofi, går jeg også utifra at man har lest seg opp på "reglene" for akkurat den filosofien.
I tillegg ville jeg anbefale å lese gjennom næringsmiddeltabellen - skum igjennom karboinnhold og gul ut - det gjorde jeg, og fikk en aha-opplevelse på noen matvarer - og noen gledelige "oppdagelser" også