Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...
Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.
For det ER ganske vanskelig å søke på ting her.
Jeg har fx forsøkt å søk på mine egne tråder og ikke klart å finne dem enda jeg har ført opp nøyaktig tittel på tråden.
Jeg har også forsøkt å søke på problemstillinger og får konsekvent opp en haug med tråder der et av ordene er brukt kanskje laaaangt inne i side 50 eller noe sånnt.
Det burde jo være kurrant å søke opp fx "oopsie, oppskrift" og få opp tråden med nannas oppskrifter eller en av de andre trådene som handler om oopsier?
Isteden kommer alle tråder der ordet oppskrift eller oopsies er nevnt alene opp. Iallefall først.
Det går jo ikke an å lete igjennom alle de trådene... Derfor spør man kanskje "dumme" spørsmål som har blitt spurt før...
Når det gjelder å søke, så er jeg helt enig. Som fersk på denne siden er det vanskelig å søke seg frem til relevante ting, for søkemotoren er litt tungvindt bygd opp. Men det går an å søke på oopsie, men søk da i oppskriftsforumet. Så, da gjelder det å lære seg noen smarte søketriks.
1. For å finne egne tråder du selv har startet: Gå inn på din egen profil -> statistikk -> Finn alle tråder som *Nick* har startet
2. Utforsk og bruk utvidet søk. Utelat f.eks søk i journalforumet eller oppskriftsforumet dersom de forumene ikke er relevante for det du leter etter. Søk også på brukernavn om du leter etter et spesifikt svar fra en bestemt person. Skift over til vis resultat som innlegg, da ser du i forhåndsvisningen om innleggene som kommer opp er særlig relevante. Bruk * i søk om du er usikker på hvordan ting skrives. F.eks johannes* om du er usikker på hvordan johannesbrødkjernemel skrives. Eller f.eks kylling* i oppskriftsforumet om du er ute etter å søke etter forskjellige oppskrifter med kylling. Dersom du søker på kylling*, så få da frem søkeresultat med både kyllingkjøttdeig, kyllingsuppe, kyllinglår og mange andre som starter med kylling.
3. Det kan også være greit å gå på Kontrollpanel -> Endre Valg (i menyen til venstre, under instillinger og valg) -> Trådvisningsvalg -> Standard avkorting for trådalder -> skift til "Vis alle tråder" (Dersom det ikke alt er gjort da, det lå ikke automatisk innstilt på dette tidligere, mulig det gjør det nå.)
|