Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-11, 11:02   #46
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har ellers ikke så mye forumserfaring utenom lavkarbo.no, og synes generelt det er stor takhøyde og mye velvillighet og vennlighet her inne. Det hender jeg er litt på kvinneguiden (men ikke så ofte lenger), og jeg har inntrykket av at forumet vårt framstår som en inkarnasjon av Moder Theresa i forhold. Makan til mye drøy bitching og personangrep, altså ...

Forumkulturen er så forskjellig rundt omkring. Jeg har vanket på andre fora hvor brukere hadde blitt utestengt for kortere/lengre tid av uttalelser som det ikke sies noe om fra administratorhold her.

Om det er bra eller dårlig? Vel - det kommer an på
1) Hvilken omgangsform brukerne kjenner seg komfortable med - for forumet er summen av brukerne. Som regel vil "veteraner" telle mer enn "noviser" i en sånn diskusjon.
2) Hvordan man ønsker forumet skal framstå ovenfor nye forumbrukere. Det er en kjennsgjerning at man som ny forumbruker gjerne er mer vár og forsiktig. I et forum hvor ikke tilmeldingen er så stor som her vil man dermed gjerne ivareta nye mer og kanskje strekke seg litt lenger? (Også tålmodigheten når det gjelder samme spørsmål for totusenåttehundreognittefjerde gang... og som novisen lett kunne finne via søkemotoren.)

Til 7. og sist er det admingruppa som må avgjøre hvilken tone man ønsker og være villige til å følge opp avgjørelsen. Uansett er det en vanskelig balansegang.