Sv: Hodet skal med ... Når?
Enig i at det er veldig individuelt, også med det eksempelet du nevner. At det er en for høy vekt er ikke så mye å tvile på (jeg veide selv 97 på det største), men noen har en så fin fordeling at man knapt skulle tro de var overvektige. (Det gjaldt ikke meg, som kun la på meg på midten. )
Så klart man må jobbe litt med det! Jeg tror man først og fremst må akseptere hvordan ting er nå, samtidig som man har et genuint ønske om endring.
Men må tåle å studere seg selv litt inngående, og fokusere på det som er fint med en selv, i stedet for å slå seg selv ned på grunn av det man ikke liker ved seg selv. Ikke minst bør man høre på hva folk faktisk sier når de gir komplimenter, og for all del tro på dem!
Dette vet jeg for min egen del fordi jeg nettopp har lagt mye jobb i det! Jeg har vært overvektig siden jeg var typ fire fem, og da sitter det altså. Men ikke nå mer! Jeg er slank, og jeg hodet er med på det også. 
Og ikke minst, en person er mer enn sitt ytre. God selvtillit og holdning er innmari tiltrekkende! 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|