Sv: Demotiverende *sukk*
Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.
Du skriver at du har egenkomponert atkins, hvilke modifikasjoner er det du har gjort da?
Ellers så er det nok som de andre sier, ta tiden til hjelp - og stå på. Det er en myte at "alle" raser ned i vekt på lavkarbo. Noen ganger er det slik at kroppen bruker tid til å komme i balanse først, før den er trygg nok til å gi slipp på ekstra fett lager 
Kan du ikke legge inn ett eksempel på en dagsmeny, og hvor mange karber du holder deg på? Er du på Atkins induksjon eller OWL - og hvilke modifikasjoner du har gjort 
Egenkomponert betyr at jeg har lest nesten hele boka Den nye atkins-dietten, for å komme litt inn i tankegangen, men jeg følger ikke alle diettrådene helt stramt. Har spist litt frø og sånt i et lavkarbobrød med ca 1 gram karbo hver brødskive, og jeg har spist en del tomat og noe nøtter. Noe jeg har skjønt etter hvert at man etter atkins' syn skal holde seg unna de to første ukene. Men jeg har alltid holdt meg under 20 gram karbo hver dag, ca 18 stort sett.
En typisk dagsmeny kan se slik ut:
Frokost: 2 skiver lavkarbobrød med rekesalat
lunsj: salat som består av 100 g agurk, 100 g tomat, 50 g jarlsbergost
og kylling eller bacon eller stekt karbonadedeig
middag: Fisk og scampi i kokosmelk med blomkål, brokkoli, selleristang, purre og squash
Kvelds (hvis sulten): eggerøre og litt bacon
Har ikke de nøyaktige tallene, men dette skulle bli ca 18 gram karbo.
|