Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-11, 09:33   #48
gladhverdag
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: finnmark
gladhverdag er på en erverdig vei

Sv: Gutt på 8 som trenger omlegging av kosten ...

Har og kresne barn...satser på det går seg til Men lillemann på 6 er veldig vanskelig å lage frokost og matpakke til . Han liker ikke brødskiver( har blitt påvist svak grad av allergi mot hvetemel og kan få vondt i magen hvis han spiser mye hvetebakst), så rugsprø er bra erstatning, og det liker han og godt.
Eggehvite tåler han ikke så godt heller, så det er heller ikke løsningen..soya har han og påvist allergi mot, og peanøtter og til dels erter(belgfrukter)
Så da står vi igjen m en liten boks kornblanding/cheerios han kan bruke skolemelken på( skolen har begynt m skummet melk!!! galskap!!!) , gjerne en babybel ost eller staver av gulost, litt gulrot, snackpaprika, litt frukt. etpar rugsprø eller kavli grove rugskjeks.

Må se om eg får tak i matbokser med kjøle element eller lignende..noen tips?

Ellers liker mine barn karborik mat best og. Poteter, ris, fullkornpasta går ned på høykant, grønnsaker ikke så bra..råkost liker de, agurk, mykstekt løk og paprika.. andre grønnsaker er neinei for tiden. Minsten liker rent kjøtt, helst kokt. Eldstegutten (8) liker best farseprodukter... Fisken går ned som fiskepinnr og fiskekaker. Men nå har vi innført en fast laksedag i uken..guttene fikk velge torsdagene og da MÅ de spise det, ikke store porsjonene ennå , men men.
Ellerser mesteparten av sukkeret byttet ut m agavesirup og sukrin. Lindahls yoghurt med litt sirup på er superpopulært

gladhverdag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser et karboredusert kosthold...ketogent ble for ekstremt;) Svar med sitat