Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?
Opprinnelig lagt inn av Linjemannen, her.
Hmm...
Vet jo ikke hva som blir rett for deg, men om det var meg så ville jeg gjort to ting. Jeg ville gått opp mot 2000 kcal og økt treningsmengdene. For min del så funker det veldig bra med motbakke trening. Finn deg et fjell og gå oppover!

Det brenner av en masse kcal, det er ikke veldig stor belastning for kroppen, men gir mye bra formutvikling tilbake. Kanskje er du fastlåst i en del mønstre. trener på samme måte, sover på samme tid, spiser de samme greiene? Da venner kroppen seg til det og effekten av det som en gang var så bra, blir borte.. Dermed kan det være lurt å se på treningen og om du kan kaste litt rundt på aktiviteter og treningstider og kanskje få god effekt av det?
Kryper du videre nedover på inntaket av kcal, så står du i fare for å miste både glød og gnist - så det vil jeg ikke anbefale.

Mer trening har jeg ikke lyst til eller tid til. Nå blir det allerede 4 timer effektiv trening+uttøying,dusjing etc etterpå. Noen gang er øktene så harde at resten av dagen blir lite effektivt da all energien forsvat på Elixia.Tidspunktene må også bli de samme da vi er flere som trener sammen. Skogsturer i helgen er jo mulighet å få til i tillegg. Tror også at mindre kalorier vil bli negativt. Synes allerede at jeg har mistet noe "energi og glød".... bruker å være en "energibombe" og nå er jeg ikke så ivrig på alt...
|