Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-11, 20:20   #9
macadamia79
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Tilbakevendt og forvirret, kan du hjelpe?

Opprinnelig lagt inn av FakeSmile, her.

Dette er et tilsynelatende evigvardende problem for meg, at uansett hva jeg spiser, hvor mye jeg trener og hvor positiv jeg forsøker å være, vil det ikke vekk! Jeg er ei jente på 22 år, og har slitt med overvekt i 10 år. For øyeblikket trener jeg 3-4 ganger i uken, og med lavkalorikosthold har bare vekt og mål gått OPP- så nå kommer jeg tilbake til dere!

Det er en grunn til at du går på platå hvis du spiser riktig. Finn en lege som skjønner at overvekten er et symptom og ikke en årsak, så kan du kanskje finne ut av hvorfor. Hypofysen i hjernen din styrer etter feil signaler og derfor motarbeider den vektnedgang. Kondisjonstrening gjør det verre.

Veldig forenklet; hvis bensinmåleren viser feil så vet du ikke hvor langt du kommer med bilen din... Sjekk binyrer og stoffskifte, og få med deg laboratoriearket så du kan få andre vurderinger enn akkurat om du er innenfor normalområdet eller ei.