Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi
Opprinnelig lagt inn av Nille
...Men du.....en annen ting jeg lurer på:
...Hvor fant du de 1212 kcal henne...
I det første svaret ditt oppga du følgende verdier før du økte inntaket av proteiner, mens inntaket av fett og karbohydrater så og si er uendret...
...da jeg spiste mindre protein bygget jeg ikke musler i det hele tatt - og tok ikke av et gram eller cm, uansett hvordan jeg trente. (lå på 50-60 gram protein, 100 gram fett og 20-25 gram karber pr uke)...
Dette gir følgende regnestykke:
55,0 gram (P) x 4 Kcal = 220 Kcal
100,0 gram (F) x 9 Kcal = 900 Kcal
23 gram (K) x 4 Kcal = 92 Kcal
SUM = 1212 Kcal
Når det gjelder næringsinntaket ditt i dag, så tok jeg utgangspunkt i det følgende:
...Har målt mat siste uke, bare for moro skyld.... Her er snittet: ...87 gram protein, 111 gram fett og 30 gram netto karber...
Her er regnestykket som følgende:
87 gram (P) x 4 Kcal = 348Kcal
111 gram (F) x 9 Kcal = 999 Kcal
30 gram (K) x 4 = 120 Kcal
SUM = 1467 Kcal
Som du ser så bruker jeg de samme formlene for beregning som det du har lært...
... Jeg går som regel aldri under 1400 og skjelden over 1800 - da legger jeg på meg. Men som du sier, det kan være sammensetningen som må "tweakes" litt !!
Tror nok det ikke kan skade noe om du prøver en kostsammensetning som anbefales på Optimal Ernæring, for som sagt så syns jeg energiinntaket ditt virker noe lavt sett i forhold til aktivitetsnivået ditt...
Interessant det du skrev. Flott at du klargjore. Hva er feil i progrmamet da ? jeg skrev inn korekt info. Hvorfor viser progammet noe annet enn boka ?
Når det gjelder programmet, ja så vet jeg ikke... hvilken kroppsbygning la du inn? Hva la du inn når det gjalt aktivitetsnivået på jobben (jeg bruker denne som en indikasjon på treningsmengde også...)
Skal prøve å ta kontakt med de som lager programmet for å få en avklaring på dette, men i og med at den faglige ekspertisen kommer fra Polen, ja så er jeg ikke sikker på om jeg får svar eller ikke...
Uansett, så bruker jeg mine egne beregninger med utgangspunkt i bøkene, programmet hjelper meg med å tilpasse oppskriftene slik at sammensetningen blir slik som den skal være mellom karber, proteiner og fett i kostholdet.
...Jeg skal lese skikkelig igjennom og fordøye det tror jeg. Mulig jeg vil snu litt på tallene mine, kosten altså, bare for å prøve det ....
Hadde vært spennende om du hadde gjort det... og husk at du ikke inntok mindre proteiner med dette kostsammensetning enn det du gjorde før du økte proteininntaket, så du vil nok ikke miste muskelmasse om du la om kostholdet til Optimal Ernæring...heller tvert imot!!! 
Sist redigert av Ziggy : 22-10-05 kl 20:12.
|