Tråd: Fett nok!
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-11, 17:46   #5
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett nok!

Når skal folk forstå at det ikke handler om å proppe i seg mest mulig fett?

For de som er fettskremte og livredd for fett sier vi: Spis masse fett. Men for de som ikke er så redd fett i utgangspunktet holder det å si: Spis litt fett her og der.

Poenget med fett er jo at man uten fett på en ketogen diett ender opp med under 500kcl i døgnet( fra protein og karbo). Da MÅ man fylle på med litt fett her og der for å få nok energi. Det betyr ikke at man alltid skal spise mat som flyter i fett, men mat med nok energi.

Den som hadde skrevet det innelegget hadde i allefall misforstått. En halv plate sjokolade og latte med skummet melk OG fet mat i tillegg? Alt for mye sukker blandet med fet mat, det går galt av sted.

Jeg elsker fet mat, men jeg kjenner jeg blir småkvalm av tanken på 4 egg og en pakke bacon. Ikke bare mye energi og fett, men dobbelt så mye protein som til og med jeg som har en bmi på over 40 trenger.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat