Tråd: Protein
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-11, 09:37   #10
taraquin
Medlem

Medlem siden: May 2011
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Protein

Er du helt i ro og stabil i vekt ville jeg ligget rundt 1 g\kg. Om du trener endel og\eller går jevnt nedover i vekt ville jeg lagt meg på 1,5-2 g\kg for å beholde\øke muskelmassen og bedre kroppssammensetninga, noe som kanskje reduserer noe på vektnedgangen, men synes betydelig mer i speilet\klesstørrelsene siden muskler tar mye mindre plass enn fett. Om du kjører svært strikt lavkarbo bør du ligge på et høyere inntak enn om du er mer liberal lavkarber siden kroppen stjeler mye av proteinet til omgjøring til glukose ved strikt lavkarbo (0-20 gram.) Når du begynner å komme opp i 50-100 gram trenger kroppen noe mindre for ikke å miste muskelmasse.

Enkle proteinkilder er whey-protein og erteprotein om du vil ta tilskudd i form av pulver\shake\blande i smoothie, disse inneholder alle essentielle aminosyrer. Soyaprotein anbefales ikke.

Spekemat og tunfisk (jeg lager ofte tunfisksalat med tunfisk, majones, olivenolje, diverse krydder og rører godt sammen, veldig godt på f.eks lavkarboknekkebrød eller ved siden av salat, en kan gjøre det samme med ferdigstekt kylling.) Hvite, faste oster har generelt et meget høyt proteininnhold, f.eks inneholder parmesan over 50 gram pr 100 gram. Baconsvor inneholder mye, men har lavere kvalitet enn å spise vanlig bacon pga mye bindevevsprotein. Nerthus har flere gode poenger ift proteinrik mat. Eks inneholder røykelaks rundt 20 gram pr 100 gram, og de fleste jeg kjenner kan fort spise 100-200 gram i ett måltid

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat