Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-11, 10:04   #9
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg spiser noe mer proteiner enn før. Før var 2 av 3 hovedmåltider basert på brød, med litt proteinbasert pålegg (som regel). Nå består disse måltidene som regel av grønnsaker og en eller annen form for proteiner (da ikke rene proteiner, men "proteiner"= fisk/kjøtt/egg/ost) samt fett (saus) og litt karbohydrat i form av ris eller potet. Det blir i sum mindre karbohydrater, og mer grønnsaker og mer proteiner.

Som mellommåltid spiser jeg stort sett fettrike ting (baconsvor eller nøtter) eller litt frukt.

Skal jeg vurdere endringen for meg så spiser jeg mer av både fett, proteiner og grønnsaker i stedet for de tomme (brød-)karbohydratene. Hovedøkningen sett i energiprosen er nok mettet fett. Sett i volum er det nok grønnsaker... Jeg spiser alle typer grønnsaker.