Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?
Jeg har ingen i nær nærhet som har sagt noe om det. For et par år siden var det en som ikke skjønte at jeg ble ble, jeg hadde jo den lille, næringstette matpakken med litt egg, majones, en god porsjon paprika og agurk og to små nannah knekkebrød. De andre spiste jo 3-6brødskiver hver seg og kjeks til kaffen. Og enda jobbet jeg ganske hardt med å binde jern på en grunnmur hele dagen. Men jeg hadde nok energi, for jeg var ikke avhengig av energi fra maten jeg spiste, jeg hadde jo 60kg energi på kroppen!
Dersom noen tar opp det de har lest i avisene i det siste, så får jeg vel bare prøve å forklare at disse såkalte ekspertene,faktisk ikke har noen ekspertise på lavkarbo og ketogen kost, for det har de ikke de som uttaler seg negativt. De tror jo at vi mesker oss i baconfett, drikker en fløtekartong til hvert måltid med koteletter med fløterand, stekt i en pakke smør og at vi skyr grønnsaker som pesten. Sannheten er jo en helt annen.
Ekspertene kan jo ikke skille med kostindusert ketose hvor det ikke er mulig å få høyt blodsukker og den typen diabetikere får med ketose og SKYHØYT blodsukker. Det siste er livstruende.
Og ikke vet det at kroppen selv kan lage den glykosen den trenger.
Jeg er ikke flau for å fortelle at jeg spiser ketogent, jeg er jo 70kg overvektig og blir ulvesulten og så sliten at jeg mere eller mindre blir sengliggende av lavkalori, og ikke går ned et gram utenom de 2 første kiloene. Folk spør om jeg spiser lavkarbo igjen, og ja, de vet at jeg faller av lasset igjen og legger fort på meg, men saken er jo at mine venner er virkelig venner og bare heier når jeg føler meg bedre og går ned i vekt igjen.
|