Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-11, 11:35   #11
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jeg mauler nok endel kjøttpålegg, er jeg redd. *flau*

Jeg anser maule som noe man gjør når man egentlig ikke spiser fordi man er sulten...

Jeg spiser gjerne spekemat og eggerøre til middag eller lunsj, men jeg kaller ikke det å maule spekeskinke, det er maten min.

Jeg kunne nok heller ikke blitt vegetarianer, men jeg liker å tenke på hvor maten kommer i fra.
Akkurat nå begynner jeg å få hetta, de 14 hønene mine har alle samtidig bestemt seg for at dagene er så korte at de skal ta seg pause i eggleggingen... IIIIKKK, da må vi kjøpe egg da, fra hønefabrikker( og friitgående er ikke det plutt bedre enn burhøns, nesten verre sett fra hønsepsykologi).. Så da blir det mere kjøpeprotein. Ender nok med å raide butikkene for kjøttdeig, det er gjerne mere mjølkeku i det det, og mjølkeku har jo gitt oss så mye mere enn kjøttfeet.

Men jeg spiser nok mere kjøtt, fisk og fugl enn de fleste, for de fleste jeg ser har jo maks 2 skiver i matpakka med to små tynne skiver kalkunskinke, en paprikabit til pynt og 2 frukter av impotert slag.

Det føles nesten mere estetisk å spise mest mulig norske grønnsaker og kjøtt fra norge. Har du sett på jorda her i norge i gjennomsnitt? Den passer langt bedre til å dyrke gress og dyrekorn. Det meste av kornet i norge går til dyrefòr pga kvaliteten.. Så jeg har ikke det minste dårlig samvittighet for å spise mat fra norsk jord, der jorda er utnyttet slik den er best tilpasset. Bønner og linser er som regelimpotert, jordskokken min og sellerirota mi er norsik og gror omtrent i all slags jord, si det om bananen og melonen til naboen

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat