Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-11, 14:05   #14
teleslynga
Medlem

teleslynga sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det føles nesten mere estetisk å spise mest mulig norske grønnsaker og kjøtt fra norge. Har du sett på jorda her i norge i gjennomsnitt? Den passer langt bedre til å dyrke gress og dyrekorn. Det meste av kornet i norge går til dyrefòr pga kvaliteten.. Så jeg har ikke det minste dårlig samvittighet for å spise mat fra norsk jord, der jorda er utnyttet slik den er best tilpasset. Bønner og linser er som regelimpotert, jordskokken min og sellerirota mi er norsik og gror omtrent i all slags jord, si det om bananen og melonen til naboen

Hm, der sa du noe. Så mange hensyn å ta! Men jordskokk er jo helt genialt, og var visstnok svært utbredt her i landet før poteten kom og tok over.

Forøvrig har jeg lest at siste åra har Norge blitt selvforsynt med matmel også, pga mer bestandige kornsorter. Det er visstnok bare det aller fineste loff-melet bakerne bruker som må importeres. Vet du noe om dette?
Det var vel derfor prisene på mel ikke steg synderlig her i landet under den brødkrisa i resten av verden for ikke så lenge siden.