Sv: Demotiverende *sukk*
Oj, 1/2kg ned siden mandag! Det er kjempebra!
Det med matlagingen lærer du deg et system på etterhvert. Nå er jo jeg hjemme på dagen, men jeg lager jo 3 matpakker hver kveld og iblandt skal jo jeg bort en hel dag også.
Et tips er om man feks har rå grønnsaker til middagen er å skjære opp nok til niste. Og at man lager eggerøre nok for 2-3 dager når man har tid. Å lage omelett i langpanne og fryse ned i porsjonsbiter er veldig tidsbesparende, da tar du ut en bit på kvelden, legger i matboksen og har klar niste. Alt som kan lages for flere dager og fryses ned er smart når man er i tidsklemma.
Kyllingfilèt kan du ta en hel 2kg pose, spre utover bakeplate, krydre og ha på smør, stek ferdig alt på en gang og frys ned en og en filèt, så kan du ta opp en og en, har du rester etter salat kan du rive en filèt i småbiter over og ha med en boks god dressing osv.
Her i huset har vi 3 barn og en av de er mildt sagt kaotisk, så her går alt på samlebånd, måltider, matpakker, osv. På kvelden legger jeg frem klær til ungene, smører matpakker og sørger for at yttertøy og skole/barnehage sekker står på plassen sin. Da går det mye kjappere. Å smøre matpakker på morran er uaktuelt, det gjør jeg når ungene har lagt seg( har en spørsmålsrunde på hva de skal ha på skiva, av grønnsaker, ost og grønnsaker før de legger seg.
|