Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-11, 12:14   #8
josephin
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2011
josephin er på en erverdig vei

Sv: Spise noe mer karbohydrater?

Jeg kunne vel nesten skrevet et identisk innlegget som hi. Jeg er for det meste i ketose, men når jeg hører på ekspertene får jeg inntrykk av at dette er ekstremt, og helst forbeholdt de som er sterkt overvektige osv. Jeg føler på ingen måte at kostholdet mitt er ekstremt, det er egentlig så enkelt som at jeg holder meg unna brød/mel, ris, pasta, poteter. Frukt spiser jeg også veldig lite. Jeg spiser alle typer grønnsaker, dog desidert mest det som vokser over jorda, masse nøtter, litt bønner og linser.

Jeg har tenkt at jeg kanskje kunne/burde øke karbohydratinntaket mitt litt, men jeg vet nesten ikke hvordan. Jeg kunne kanskje spist litt mer frukt, men har egentlig ikke følt lyst/behov for frukt. Jeg mener selv at jeg spiser veldig allsidig, og bortsett fra litt mer frukt vet jeg rett og slett ikke hvor jeg skulle hentet disse karbohydratene fra. Og hvorfor spise mer karbohydrater bare for karbohydratenes skyld?

Uansett, jeg teller ikke karbohydrater, og jeg antar at jeg nok går litt inn og ut av ketose, men så lenge det ikke plager meg tror jeg ikke det er noe problemtatisk.

josephin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat