Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-11, 12:25   #10794
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Mens vi snakker om kjøtt, noen som har en god forklaring på hvorfor jeg ikke tåler kjøtt (i store mengder?)

Jeg har bestandig fått magetrøbbel av å spise ribbe, pinnekjøtt, saltkjøtt, oksekjøtt, fårikål, etc. Altså kjøtt som er rent, og kanskje litt fett? Jeg har lenge trodd at det var fordi disse tingene ofte serveres med saus og andre ting som ikke er spesielt godt for magen, men jeg har funnet ut at selv en bit rent kjøtt uten tilbør gjør meg dårlig i magen.

Kan hende du ikke har så mye proteinnedbrytende enzymer? Jeg hadde dårlig fordøyelse (ufordøyd mat og dårlig næringsopptak) og kjøpte meg superenzymer med magesyre i - og det virket kjempefint for min del. Tok dem til større måltider og jeg kunne se (etter 6-12 timer) om jeg hadde glemt å ta tabletten til et stort måltid.

Nå er jeg bedre og glemmer ofte tablettene...