Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-11, 14:03   #1
Hellahåp
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drøbak
Hellahåp er på en erverdig vei

Hva skjer med kroppen når du får for lite fett?

Hei,

Jeg har gått ned ca 24 kg etter en easylife-kur og deretter en form for kombinasjon av lavkarbo og lavkalori og masse trening. Har stått stille siden mai. Jeg vet at kombinasjon lavkalori/lavkarbo ikke er bra, og jeg strever med å tører og tilsette maten mer/nok fett. Etter å ha notert alt jeg spiser den siste tiden, ser jeg at gjennomsnittet på maten ligger på ca 42% fett, 22% karb og 35 % protein. Etter det jeg har lest ser jeg at jeg bør spise mer fett. Det var det å tørre da...
Jeg trenger noen flere gode argumenter for å tørre å øke fettmengden. Derfor lurer jeg på om hva som skjer med kroppen når jeg spiser for lite fett. Blir jeg mer slapp og sliten? Risikerer jeg mangelsykdommer? Stagnerer vekttapet? Risikerer jeg å bli syk?
Kan jo nevne at jeg som mor til tre barn hvorav et multifunksjonshemmet, hund, full jobb, styreverv, klassekontaktverv, osv trenger så mye energi som mulig for å klare hverdagen min, den er travel. Får jeg mer energi ved å øke fettmengden? Jeg er livredd for å legge på meg igjen etter å ha klart å gå ned så mye som jeg har gjort nå
Dere flinke sjeler her ute er sikkert lei av å svare på slike spørsmål fra oss uvitende som ikke har tid til å søke opp tråder som handler om det samme, men det er jo lov å prøve .
Hilsen en sliten 49-åring med fett-fobi

Hellahåp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat