Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-11, 14:07   #10
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spise noe mer karbohydrater?

Ja, jeg blir litt matt av hva mange tror og mener om mitt kosthold. Nå spiser jeg ikke 'bacon med rømme på' [sic], men jeg spiser lite karbohydrater, det gjør jeg. Men normalt spiser jeg MASSE grønnsaker, men i sum blir det sikkert ikke mer enn 20-30 gram kh om dagen. Jeg er jo mer eller mindre normalvektig, og om noen med et mer tradisjonelt syn på ernæring hadde sett på kostholdet mitt, så hadde jeg kanskje blitt stemplet som ekstrem?! Men etter min mening er jeg ikke det.
Uansett om jeg ikke lenger har dårlig insulinrespons og en masse overvekt, så tåler jeg fortsatt ikke søt frukt, noe som helst korn (inkludert ris o.l), stivelsesrike grønnsaker som potet og gulrot, og ellers en middels, men fortsatt begrenset mengde nøtter og belgefrukt. Men grønnsaker må jeg ha! Masse grønnsaker!

Så hvorfor skal jeg da, selv om jeg øyensynlig ikke behøver å slanke meg særlig mye mer, måtte begynne å spise mer av de matvarene som gjør at jeg blir sulten igjen etter en time, som fører til at jeg svimler med høyt blodsukker for så å falle ned tilsvarende?! For min del ser jeg ingen grunn til det. Jeg trives kjempegodt på det kostholdet jeg har når jeg utfører det optimalt, og det handler stort sett om nok mat, og nok grønt. Om jeg er i ketose eller ei er ikke viktig. Det viktige for meg er at jeg trives med kostholdet både når det kommer til smak og behag, og at det føles bra for kroppen. Om jeg hadde hatt det sånn på 100 gram karbohydrater og en del mindre fett, ja, da hadde jeg spist på den måten. Poenget mitt er at det ikke er skadelig å leve ketogent, det er om du og kroppen din trives med det som teller.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat