Tråd: Snus og kaffe
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-04, 22:55   #9
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Barry

Oops, jeg leste visst litt fort, så kaffe(koffeinfri er ikke kaffe) har innvirkning på blodsukkeret, altså. Blir det høyere eller lavere? Pulsen øker jo etter noen kanner med kaffe, så det blir sikkert høyere, eller?

Opp eller ned - det kommer an på når du måler.... Koffein øker nemlig utskillelsen av adrenalin (derav økt puls), og adrenalin øker blodsukkeret raskt. Opprinnelig var det ment at økt adrenalin skulle hjelpe oss å flykte fra farene, derfor øker blodsukkeret. Og etter en rask topp i blodsukker, faller det fort. Derfor kan man si at kaffe gir økt blodsukker på kort sikt, men etter en stund er blodsukkeret fallende, og risikoen er stor for at dette gir økt søthunger. Jeg vet ikke hvor store utslagene i blodsukker er. Kanskje har det ikke praktisk relevans for alle, men her må man kjenne etter hvor følsom man selv er. Noen synes en kopp kaffe blir plagsomt, mens andre kan drikke en kanne kaffe uten å merke noe spesielt. Alt med måte er et ordspråk som gjelder det meste her i verden...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat