Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 01:24   #13
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Om du var høykarber: hva serverer man en gjest med diabetes og cøliaki (samtidig)

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Jeg regner med at det er det at damen er syk som gjør det vanskelig for deg følelsesmessig, for under normale omstendigheter så burde hun jo bare få lov til å bli fornærmet!

Men hvis det er sånn at hun uansett ikke kommer til å lage noe selv, hva med sjokolade, rett og slett? Enten en sukkerfri variant som cavalier (da kan hun jo til og med kjøpe en konfekteske om hun vil) dersom du tåler det, eller eventuelt en veldig mørk 'vanlig'. Etpar biter av den vil vel være en ganske moderat 'synd' - litt avhengig av hvordan blodsukkeret ditt reagerer. Tror uansett det er bedre enn frukt som f.eks druer som du nevner lenger oppe her ettersom fettet i sjokoladen vil bidra til å holde blodsukkeret ditt jevnere.

Godt poeng
Og ja det er i all hovedsak det at hun er syk som gjør at jeg får så forferdelig dårlig samvittighet ja...
Sjokolade har jeg tenkt på ,men glemt å føre opp ja.. ups (skal rette på det). Grunnen til at jeg førte opp frukt er at jeg helst vil ha så mange alternativer som mulig og det var liksom det snilleste av de mer vanlige tingene jeg kom på...

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat