Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.
God morgen!
I kveld skal jeg helsteke en entrecote, var det ikke du bente som gjorde det forleden dag? Noen hemmelige tips?
Jeg tror den sikkert blir enda bedre hvis du marinerer den noen timer før. Til indrefilet bruker jeg ofte å lage en marinade med sjalottløk, soyasaus, balsamicoeddik, olivenolje, salt og pepper + evt litt hvitløk og chilli. Tenker det kan passe godt til entrecot også. Hvis jeg ikke har tid til marinering krydrer jeg den bare godt med salt og pepper, steker den først godt på alle kanter i en stekepanne, setter i steketermometer og lar den videresteke i oven på 180grader til termometeret viser 65grader kjernetemp (avhengig av hvor rød du vil ha den, da, på 70grader er den nesten gjennomstekt).
Håper det blir godt. Blomkål, brokkoli, asparges og masse bernaisesaus er godt til!
Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.
Bente: Det er mange muligheter i Oslo, heldigvis. OG frokost kl 07 er jo seint; det er kl 06 som teller / Når vi vet hva vi skal gjøre lørdag er det greit å se etter hotell. Jeg prøver å unngå området nede ved/rundt Karl Johan/sentralsstasjonen, dels pga området og dels pga bråk fra togene. Området fra Grand og oppover er i så måte helt oki.
Sitter her med en diger stein i magen etter å ha (i overmotet) kjøpt meg en pizza. Tåler ikke mel, har ikke gjort det på mange år, og nå må jeg slutte å tro at det går over... Resten av pizzaen skal jeg skrape av fyllet (det er jo det som gir smak) og kaste bunnen. Så mekker jeg en salat og har i smaken i stedet.
Spekulerer på å begynne med cocosa nå, utslettet er helt borte og huden klør ikke (dere skal slippe detaljene om det; det var skikkelig disgusting). Resten av kroppen er knusktørr og flasser hele tiden, er jo mer som pergament jo. Så egentlig ikke noen forskjell da jeg begynte med cocosa, men nå da jeg ikke tar det, ser jeg det godt. Udosen får vente til jeg har sjekket om cocosa er ok.
Ja, mange muligheter på hotell i Oslo, er fleksibel jeg, så vi finner nok helt sikkert noe som funker Men frokost kl. 7 makter jeg ikke helt altså - jeg pleier å si at jeg alltid føler meg litt gravid så tidlig på morgenen, da har ikke min mage lyst på mat altså
Uff, mel er nok ikke så bra for magen nei. Jeg var akkurat nede på postkontoret og hentet en forsendelse på 10 pakker med pizzabunn fra lavkarbohuset. Bestilte med et brød i samme slengen for å teste, så det har jeg tenkt å bake i helgen for å se om det er noe som kan brukes. Skal avgi rapport
Håper det går greit med Cocosaen. Du finner jo fort ut om det er den som gir deg utslett. Udosen er jo eklest på smak, så det er en fordel om det er den som gir utslettet istedenfor cocosaen. 
|