Sv: Hva skjer med kroppen når du får for lite fett?
Tusen takk for svar! Jeg skal sjekke linkene arnakristin la ut når jeg er ferdig på jobb i dag.
Jeg er i utgangspunktet ute etter å etablere et kosthold som jeg kan leve med resten av livet, et kosthold som holder meg på riktig plass vektmessig, som gir meg energi og som er sundt for kropp og sjel. Jeg har prøvd meg et års tid uten hvetemel, og føler meg mye bedre uten det, så det vil jeg fortsette med. Jeg tenker et kosthold som kanskje al'a Fedon Lindberg.
Jeg ønsker også å gå ned 10 kilo. Da tenker jeg litt strengere lavkarbo til jeg er i mål og går over på Fedon.
Jeg er 168 cm høy, veier 80 kg. Jeg spiser rundt 1600-1700 kcal daglig.
Dagsmeny:
Frokost: 2 ryvita mulit-grain/lankarbknekkebrød med pålegg eller 1 dl havregryn kokt på vann evt eksralettmelk
Lunsj: Salat meg kylling/reker, ett egg og balsamicoeddik
Middag: "Normal" mat, ikke poteter, ris og pasta. Masse grønnskaker (1/2 tallerkenen)
Kvelds: 1 ryvita/lavkarboknekkebrød m/pålegg
1 frukt i løpet av dagen.
Momser litt ost. En neve nøtter i løpet av dagen.
Med dette kostholdet står jeg stille vektmessig, og jeg skulle gjerne ha gått litt ned. Tørr ikke slippe lettproduktene helt og slippe til fettet. Derfor blir det egentlig litt "hummer og kanari".
Jeg ønsker egentlig å spise lavkarbodiett for å gå ned i vekt, men tørr ikke det før jeg vet jeg spiser lite nok karber. Er løsningen å ta vekk havregrøt/knekkebrød? Og redusere proteinene, øke fettet litt?
Drikker et par glass vin i helgen + litt pepsi max. Eller vann og saft uten sukker.
Egentlig vet jeg hva svaret er, trenger bare en bekreftelse :-)
Imse, jeg har også en med et sjeldent syndrom, så da er vi sjeldne begge to :-)
|