Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 14:00   #9
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Er det for mye nå?

Jeg tror noe har startet som ikke kan stoppes.

Vi har hatt noen år hvor "alle" har visst at fett er farlig, og i debatter har det vært lett å latterliggjøre Fedon, Viljen Polezynski og andre. (De har ofte ikke fått tid/lov til å fullføre argumentasjonen, noe som kan gjøre at man blir frustrert og flere vil da oppfatte at man er aggressiv og ikke trygg.) Det har "kostholdseksperter" kunnet gjøre uten å måtte vise til hvorfor egne råd og meninger er "riktige" siden det har vært vedtatte sannheter. Det var jo bare idioter som trodde på de som kom med andre sannheter. Og om disse idiotene i tillegg prøvde å følge rådene, så ville de jo enten dø eller bli skikkelig dårlige om ikke de gikk tilbake til et fornuftig kosthold. Alle eksperter trodde det var en døgnflue som ville dø ut av seg selv.

Nå har de plutselig våknet opp i en annen virkelighet. Det er mange som har levd på en aller annen variant av lavkarbokosthold i flere år. Som rapporterer at de ikke er blitt syke, mange er faktisk friskere. Blodprøver for mange viser også veldig gode verdier. Det er ikke umulig å spise lavkarbo for resten av livet selv om de trodde/visste ingen ville holde ut med så "kjedelig" mat. Hjernen har ikke visnet bort heller. Til og med idrettsutøvere kan vise til O2 opptak og utholdenhet som ikke skulle være mulig.

De slipper ikke lenger unna med latterliggjøring og ubegrunnede påstander.

Jeg tror det er viktig å stå i debatten som er nå. Ja, flere kommer til å prøve noe som de tror er lavkarbo uten å sette seg inn i det. Noen kommer til å si at det ikke virker og andre kommer til å prøve å finne ut av sammenhenger og lære mye.
Media "hiver" seg på en stund, og jeg håper også fornuftige stemmer kommer frem i det informasjonskaoset som er om dagen.
Overskriftene med krigstyper vil forsvinne/minskes etter en stund (og av mange glemmes fordi andre overskrifter tar plassen). Noen siler informasjon bedre enn andre. Behov og ønske for å søke mere kunnskap er også forskjellig. Det er det ikke noe å gjøre med. Men jeg mener bestemt at det er behov for at lavkarbosiden er med på det som skjer om dagen.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat