Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 21:26   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av VillaVilla, her.

Jeg er i min andre uke i ketolysekuren, og har et ekstremt sug etter sjokolade... Tenker på sjokolade konstant hele døgnet... sjokoladekake, sjokolademelk osv..
Så lurer jeg på dette med en planlagt sprekk... hvor mye kan man regne med å gå opp dersom man sprekker i 1 dag? for litt kake feks...
Vil så gjerne sette opp en dato som jeg kan se frem i mot. En dag da jeg virkelig kan nyte litt sjokolade
vet at vektennedgangen stopper opp, men er det helt sikkert at man legger på seg på 1 dag?

Du bør ikke sprekke nå. .. Iallfall ikke på vanlig sjokolade i store mengder. Det er nemlig kroppen din som forsøker å lure deg ut på karbohydrater igjen.

Tips:
Kromtilskudd eller kanel. Begge deler jevner ut blodsukkeret og kan redusere søtsug.
Sørg for at du får i deg magnesium (nok).
Puss tennene når det er som verst.
Om det er kakao du craver så kjøp deg nibs og ha over f.eks tyrkisk youghurt eller pisket krem sammen med nøtter, kokosmasse og søtning.

Litt skikkelig mørk sjokolade - helst sukkerfri kan være en nødløsning. Men jeg ville ikke anbefale det så kort tid ut i prosessen. Fordi det høres ut som du har skikeklig cravings og da er det fryktelig lett å la "litt" få følge av "litt til"..

Det aller beste er om du klarer å unngå både kunstig søtt og andre søte saker helt i denne perioden. Forsøk 2 uker til - en dag om gangen. Og etterpå vil du kjenne at det har gått over.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat