Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 21:34   #6
VillaVilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: aurskog
Alder: 38
Innlegg: 11
VillaVilla er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Du bør ikke sprekke nå. .. Iallfall ikke på vanlig sjokolade i store mengder. Det er nemlig kroppen din som forsøker å lure deg ut på karbohydrater igjen.

Tips:
Kromtilskudd eller kanel. Begge deler jevner ut blodsukkeret og kan redusere søtsug.
Sørg for at du får i deg magnesium (nok).
Puss tennene når det er som verst.
Om det er kakao du craver så kjøp deg nibs og ha over f.eks tyrkisk youghurt eller pisket krem sammen med nøtter, kokosmasse og søtning.

Litt skikkelig mørk sjokolade - helst sukkerfri kan være en nødløsning. Men jeg ville ikke anbefale det så kort tid ut i prosessen. Fordi det høres ut som du har skikeklig cravings og da er det fryktelig lett å la "litt" få følge av "litt til"..

Det aller beste er om du klarer å unngå både kunstig søtt og andre søte saker helt i denne perioden. Forsøk 2 uker til - en dag om gangen. Og etterpå vil du kjenne at det har gått over.

Aha, der fikk jeg en vekker til! godt jeg meldte meg inn i dette forumet. Så man skal altså holde seg helt vekk fra kunstig søtning de første 4 ukene? Jeg drakk fun-ligth saft, og da stoppet vektnedgangen i tre dager... Jeg tar alle ketolyse tabelettene + magnesium. men dersom suget forsvinner etter fire uker, skal jeg definitivt holde meg.

VillaVilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat