Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 22:17   #7
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Men det er jo klart at det blir dyrere om man i utgangspunktet lever på kneip med hvitost og en ring paprika til pynt 3 ganger om dagen og middagen består av billigpasta til 5kr for 1/2kg og pastasaus til 5kr for et stor glass og proteinet er billige ostesteaklets i beste fall. Jeg har levd billig og faktisk klart å få til middag for oss 5 til 30kr inkl. grønnsaker, men det er jo kun i krisetilfeller der det faktisk IKKE finnes penger til mat. De fleste har jo faktisk langt bedre råd enn vi har og trenger ikke å bruke kalkulator i butikken.

Jeg har lagt ned veto nå, jeg må ha skikkelig mat, så vi raider tilbudsaviser, sjekker kjøtthyllene for nedsatte varer som kan slenges i fryseren, kjøper feks frossen brokkoli på rema til 10kr for en pose osv. Og hamstrer billig mat. Nå er blomkål billig, så fort vi får inn penger nå, skal jeg kjøpe masse blomkål og rive ris og fryse ned og lage mos å fryse ned. Men heller det enn de helseplagene jeg har hatt i sommer og høst.

Det går an å leve ganske billig på lavkarbo, men da må man ta det som er billig og fryser lønner seg. Men jeg ser jo at mange andre familier på samme størrelse gjerne brenner av 10.000kr på mat pr måned, vi ligger på under halvparten. Så at folk skal klare å få det dyrere om de spiser som gjennomsnittsnormannen forstår jeg ikke. Men det er kanskje de som spiser alle bollene? Trim-Kari sier jo at bolleslaget ikke har gått ned, så da må jo de andre ha begynt å spise mere boller? For vi spiser ikke boller, og de gjorde vi før nå og da..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat