Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 22:17   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av apekatt1, her.

Jeg er ei jente som er normalvektig 167 høy og 56 kilo. Jeg begynte med lavkarbo grunnet mye problemer med magesmerter (type irritabel tarm) og dette har bedret seg betraktelig etter at jeg la om kostholdet. Jeg valgte, etter anbefaling, LCHF som kostholdsfilosofi, og har fulgt dette svært nøye, men jeg ser nå at vekta begynner å gå oppover, hvilket jeg ikke ønsker i det hele tatt. Jeg trener to til tre ganger i uka (stort sett kondisjon), og gjør yoga daglig, av mat spiser jeg mye egg, kylling, laks, kjøttdeig, rømme, nøtter, fløte, osv, det vanlige på et slikt kosthold. Det jeg lurer på er om jeg som i utgangspunktet er normalvektig, burde redusere fettinntaket noe? Bør jeg telle kalorier, dersom det er slik at kalorioverskudd øker vekta? Jeg har oppfattet det slik at på LCHF kan man pøse på med fett, og jeg har ofte stekt i ekstra smør og helt restene over speilegg for å få i meg nok. Dette er kanskje ikke nødvendig? Har laget grøt på fløte og smør som gir meg ca 800 kcal porsjonen om jeg ikke husker feil, dette blir kanskje litt for mye for meg?

Min samboer og jeg følger samme kosthold, men han på sin side har 8-10 kilo og gå ned, blir det da feil av oss og spise samme maten? Hans vekt har stagnert etter -4 kilo de første ukene, så vi prøver nå å få mer fett fra fet fisk og avocado blant annet, istedetfor stekefett og bacon.. her må det vel bare litt prøving og feiling til

Dette ble langt, men jeg har lest på forumet her i flere måneder og aldri blitt klok på dette med lavkarbo for normalvektige. Jeg har forstått at mange av dere flittige brukere av forumet har mye kunnskap rundt lavkarbo generelt, og håper noen kan gi meg et tips eller to! Takk for meg, enn så lenge!

Kan du legge ut hva du spiser sånn ca. på en dag, så blir det lettere og gi råd

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat