Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 23:21   #1
Anki79
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Anki79 er på en erverdig vei

Lavkarbo og amming

Jeg har en baby på 3 mnd som jeg ammer. Ønsker gjerne å gå på et lavkarbo kosthold, da jeg har spist ala Fedon tidligere, og blir mer jevn i humøret, ikke så sliten osv. da. Problemet er at han lille gutten min er fryktelig ømfintlig i magen, så jeg har svært redusert kosthold grunnet det. Følgende matvarer tåler han ikke at jeg spiser: Melkeprodukter, egg, alt av frukt, alle grønnsaker utenom agurk, tomat, potet og mais, nøtter, frø, kunstig sukker, kunstige fargestoffer, kakao, kaffe, te, saft, krydder utenom salt og pepper, skinke, brus.

Nå spiser jeg stort sett kylling, fisk, tunfisk eller kjøttdeig med en salat av gulrøtter, mais og agurk til frokost, lunch og middag. Blir også litt ris, tacolefser el innimellom for å variere. Dette er jo absolutt ikke fedon-stil, så må kutte ut noe. Med dette kostholdet, sammen med trening 2-3 ganger i uken, får jeg nok for lite kalorier pr. dag, for jeg mister mye av melka, så lille gutten min får ikke nok mat.

Har dere noen gode tips til hva jeg kan spise som er lavkarbo og som gutten min tåler, men samtidig gir meg nok kalorier til å opprettholde melkeproduksjonen? (Gutten min kommer først, så hvis jeg ikke får nok kalorier gjennom å spise lavkarbo, så får jeg heller utsette det til etter ammeslutt). Begynner å bli temmelig lei av de få tingene jeg spiser om dagen.

Kan jo også si at hovedmålet ikke er å gå noe særlig ned i vekt (vil ned 4-5 kg til på sikt), men å få en sunn livsstil for hele familien (har 3 andre barn også).

Anki79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat