Sv: Det verste jeg veit ...
Opprinnelig lagt inn av mamma_møø, her.
... er når jeg går forbi folk på gaten og de ser på meg og klærne mine for så å ta et blikk nedover seg selv for å sjekke at klærne deres sitter ordentlig og pent på.
Da føler jeg meg så stygg ...
Jeg veit at alle klærne jeg har ikke er spesielt lekre, og jeg veit at de ikke passer like godt, men jeg finner ikke bedre. Passer de her, er de for store der, og passer de der er de for små her. Kroppen min har tydeligvis andre proposisjoner enn andre store damer. Eller så er det klærne som har andre proporsjoner enn alle kroppene. Uavhengig av årsak/ virkning: I feel ugly-bugly!!
Dette er også grunnen til at jeg hater å pynte meg; jeg finner aldri klær som sitter fint, og jeg føler meg aldri fin.
Hei Trist at du føler det slik, har selv opplevd denne følelsen. Jeg liker ikke disse blikkene, men har funnet noen ting som funker for meg, men vet ikke hva du syns, eller om du allerede gjør dette...
Jeg tenker at jeg vil fikse det jeg kan fikse... (samtidlig som jeg prøver å gå ned i vekt...)
Jeg har bleket mine tenner, farver håret ofte slik at det ikke blir ettervekst, sminker meg hver dag, funnet mine farver, bruker alltid litt fine øredubber, smiler til meg selv i speilet og psyker meg selv opp (hehe), tar sol om jeg føler meg blek... Når jeg gjør alt dette, får jeg komplemang på disse tingene, som igjen gjør meg mer fornøyd.
Jeg prøver å rette meg opp når jeg går på f.eks kjøpesentre, og sier til meg selv at jeg er fin, selv om jeg inni meg har lyst til å greve meg ned... Ang. klær: Jeg har slitt med å finne klær som passer... Jeg valgte ofte litt "kjærring" klær. Nå har jeg bestemt meg for å droppe de klærne moren min villa ha brukt om du skjønner, og lete lengre etter enkle klær uten for mye mønster. (dette er min smak da, kanskje du og andre liker masse mønster...) Og slitte klær kan jo farves.
Jeg tenker når jeg er på butikken, at nå må jeg kanskje prøve 10 bukser og gensre for å finne én fin en... Det er slitsomt å shoppe med en stor kropp, men det er verdt det når man finner én fin topp. Og så prøver jeg igjen en annen dag og finner en til. VÆR ÆRLIG med deg selv i butikken. Vi VET hva som er fint og ikke når vi ser i speilet. Og om man ikke finner noe som er fint, ta det beste man finner. Jeg har kvitta meg med mange klær som passer på kroppen, men som ikke er meg... Håper dette ikke ble for mye... Lykke til, og si til deg selv: Du er fin, og husk: Er det de menneskene som smiler og er positive som er finest, eller de som ser ut som modeller? (modeller kan også være fine om de smiler da Skjønner?
|