Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-11, 09:30   #1
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Kutte ut kjøtt?

For 5 år siden fant jeg ut at jeg har PCOS og har spsit meg frisk, alle verdier her er fine. Jeg har variert med kjøtt og fisk, dog skulle jeg nok ha vært flinkere med fisken til middag.
I sommer endret ting seg hos meg, og jeg har nå fått høyt stoffskifte. Og i det siste vegrer jeg meg mer og mer for å spise kjøtt! Aldri vært noe problemer med dette før, mens nå blir jeg kvalm bare ved tanken. Og når jeg spiser kjøtt føler jeg meg tung og daff og fordøyelsen er treg. Det værste er å få i seg blandingsprodukter, men rent kjøtt er også ille. Jeg reagerer faktisk værre på kjøtt enn på høykarbomat.
Så jeg har bestemt meg for å kutte det ut, og heller spise mer fisk.
Men lurer på hvorfor jeg reagerer sånn på kjøttet?
Min tanke er at kroppen min er senisitv mot hormonene som dyrene er tilsatt, veksthormoner og slike ting (jeg har ikke så godt greie på dette) siden kroppen min får hormonelle sykdommer. Er det kroppens måte å gi beskjed på at den vil ha ren mat?
Noen som har noen tanker om dette?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat