Sv: Diverse spørsmål fra en nybegynner!
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Nellie har rett, spis mer ordentlig mat 
I starten er det viktig at du spiser godt med mat, og jeg synes du spiser veldig puslete 
Siden du skal ned 31 kg, trenger nok kroppen din godt med energi bare for å holde vekta stabil. Jeg synes ikke du skal begynne og veie og måle særlig de første to ukene, men kutt brødet, atkinsbarene, yoghurten, pepsimax'en og sjokoladefromasjonen osv i starten. Spis mer proteiner og ikke minst fett!
Du vil ha såååå godt av dette om du bare holder ut de første to ukene med bare masse god mat og ingenting kunstig søtt! Jeg har etterhvert innført litt lettbrus og en del kunstig søtning, noe som ikke var en del av kostholdet mitt da jeg startet - og må nå virkelig ta tak i en "avvenning" selv.
Hva slags retning har du tenkt og holde deg til, ser du nevner ketose, da antar jeg at under 30 g kh pr dag sånn ca vil være det du vil ligge på. Med så lite karbohydrater, MÅ du spise mer fett!
Har du vært innom nybegynnertråden til arnakristin som jeg linker til i signaturen min? Sjekk ut linken til lavkarbo på 3 minutter, det kan være en grei måte og starte lavkarbokarrieren på 
Hovedpoenget mitt er at du må spise mer mat, mere proteiner og mere fett! Er du sulten når du spiser bare to måltider, legg inn et til, eller spis mer til de to andre.
Drikk nok vann! Vann avhjelper fettforbrenningen. De første par ukene er omstilling, så ikke tenk så avansert, bare spis store gode måltider og nyt maten. Finn oppskrifter til senere og ikke tenk så mye ellers.
Alt dette i mer detaljer finner du i nybegynnertråden til arnakristin også 
Hva slags kosthold kom du fra før du gikk over til lavkarbo? Har du generelt spist lite mat og mager mat over tid, må du gi kroppen litt til til å stole på at den nå får nok mat til å begynne og forbrenne kroppsfettet ditt 
Synes det er sååå vanskelig å spise mer mat. Jeg er ikke sulten. Og når jeg tvinger i meg to laksefiller, er jeg så mett at jeg omtrent ikke greier å gå..Jeg klarer rett og slett ikke stappe i meg mer...
Skal man ikke kun spise når man er sulten og stoppe når man er mett?
jeg kommer til å spy skal jeg spise mer enn jeg gjør.
jeg har aldri hatt særlig stor matlyst, så vet ikke helt hvordan jeg skal få til å spise mer heller...
Tidligere har jeg spist vanlig mat. Generelt lavkalori + MYE godterier. Er totalt avhengi av søtt hver dag.
Derfor jeg synes det har vært en redder for meg denne uken å ha pepsimax og atkinsbarer. Ser ikke helt hvordan jeg skal klare meg uten, men skal klare det!!! 
Men om jeg spiser for mye feit mat, blir jeg direkte kvalm, og denne uken er det ikke mye jeg har hatt lyst på. Mest brødskiver med eggesalat. Det har gått ned greit. Har spist kjøttdeig og ost etc, men blir så fort kvalm...

|