Tråd: Benkramper?
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-11, 14:11   #33
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Benkramper?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kalsium/magnesium er litt kinkig. Mange av oss øker forbruket av melkprodukter på kavkarbo, samtidig som vi spiser mindre eller ingenting av fullkorn. Kalsium konkurrerer med magnesium om å bli tatt opp og om det er stor skjevhet i dietten (mye kalsium/lite magnesium) kan resultatet bli dårlig tannemalje, stresshodepine og kramper i tillegg til treg mage.
Så om man ikke spiser en del nøtter og nøttemel så må man til med tilskudd. (Og så kan man lure på hvordan jeg vet dette ... )

Jeg har tatt magnesium til skudd siden jeg begynte på lavkarbo for snart 4 år siden, 300- 600mg hver eneste kveld! Bruker nok litt mer melkeprodukter enn før, men tåler det ikke så bra, så mye er det ikke.

Jeg har påvist lett økt kalsium og lavt magnesium. Har kramper i hele kroppen og tendenser til dårlig emalje på fortennene, men har ikke hodepine og i hvert fall ikke treg mage, da jeg lider av kronisk diare(i mer enn 12 år)!

Noen kloke tanker?